Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 11 augusti 2012

Toivoa ilmassa

Peruskommentteja minun juoksuasennon korjaamiseen:


- Älä heiluta päätä

-Älä kierrä yläkroppaa

- Avaa lantio

- Älä nosta jalkoja niin ylös

- Käytä enemmän käsiä

-Rentouta hartiat

Minä olen oikeasti yrittänyt parantaa minun juoksuasentoa, mutta kun en vain ole ymmärtänyt miten. Nyt uskon, että olen ymmärtänyt. 

Helppo vinkki Ollilta. Kierrä lantiota samalla tavalla kun yläkroppaa/hartioita uidessa ja pidä yläkroppa samalla tavalla kun olet kannatellut lantiota uidessa. Uinnissa alarajaat eivät saa kiertää, mutta lantiosta ylöspäin vartalon tulisi kiertää mahdollisimman paljon. 11 vuotta olen kiertänyt keskivartaloani ja lantiota olen pitänyt mahdollisimman paketissa. 

Nyt olen päässyt askeeleen eteenäpäin juoksuasennon löytämisessä. Olen saanut tuntuman siihen oikeaan asentoon. Miksi pää on heilunut/heiluu, on ollut tasapainottaakseen minun väärää asentoa. Jos yläkroppa heiluu väärään suuntaan juoksussa, niin onhan se hyvin vaikea juosta tasapainossa muun vartalon kanssa, kun painopiste muuttaa paikkaa kokoajan. Siksi se pääkin on siinä heilunut.

Olen hyvin helpottunut tästä löydöstä. En odota, että tulokseni paranisivat mitenkään tänä kesänä enää, mutta kiitos tämän usko itseeni palasi. Tämä on kestävää kehitystä.
Tämä on minulle iso asia, kun tiedän että pystyn muuttamaan asentoa parempaan. Juoksu tuntuu helpommaltaa, takareisien käyttö on parempaa, askellus on taloudellisempaa ja mitä tärkeintä minä olen saanut motivaation takaisin. Nyt on mielenkiintoista kyllä nähdä, jos Kimmo tai joku muu huomaa mitään eroa. Hän näki minun juoksevani viimeksi Salossa 1500m:n kilpailussa. Paljon on tapahtunut sen jälkeen.

Odotan huomista 5000m kilpailua. Ajasta viis veisaan, mutta haluan kokeilla uutta tekniikkaa kilpailussa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar