Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 7 juni 2013

Kesä (kisa) kuulumisia


Aloitin kisakauden Toukokuun 3000m. Ilma oli täydellinen ja juoksijoista oli saapunut iso kasa paikalle. Olin pitkästä aikaa itsevarma jo aamuverryttelyllä ja hyvä fiilis jatkui saapuessani kilpailupaikalle. Kilpailun verryttely tuntui kylläkin erittäin huonolta, mutta en miettinyt sitä.

Kaikki juoksijattaret olivat melko epävarmoja omasta kunnostaan. Tiesimme kaikki, että Nummela on kovassa iskussa ja Haka-Risku voi yllättää, mutta me loput olimme hieman kysymysmerkin oloisia. Kaikki lähtivät liikkeelle oman tuntuman mukaan ja loppujen lopuksi kisasta tuli minun puolestani melko epätasaisen, mutta hyvä. Hyvä fiilis jäi mutta voimia tuntui myös jäävän valitettavan paljon.  Olin neljäs Kaisan jälkeen, joka hieman harmittaa, koska olin vetänyt porukkaa ja Kaisa juoksi kirissä ohi. Kuitenkin olen Kaisan puolesta erittäin erittäin iloinen. Hänen juoksunsa lähtee varmasti taas hyvin käyntiin, heti kun hän saa rohkeutensa  juoksuun takasin. Loistava mimmi! Sebunkin kommentoi jälkikäteen, että olipas Kaisan askel älyttömän helpon näköistä. Anna palaa Kaisa, kyllä sinun kunto ja voimat riittää! ;)

Heti kisan jälkeen, suunnittelin uusinta kierrosta. Löysin sopivan ”pikku-kisan” viisi päivää Toukokuun Kisojen jälkeen. Päätimme Kirsin kanssa, että juoksen sen tiistaina ja lauantaina sitten 10 000m. Tiistain 3000m meni kovempaa kun se edellinen. Minun toiseksi paras 3000m aika ikinä. Kilpailu oli noin 30minuuttia myöhässä ja juoksin yksin koko  matkan, joten olen jälleen kerran melko tyytyväinen. Harmittaa tosin, ettei vieläkään tullut ennätystä, mutta aion olla kärsivällinen. En olisi viime kesän jälkeen uskonut pääseväni edes samalle tasolle, mitä olin kaksi kesää sitten.

Tosin tuo minun ennätyskesä ja tämä kesä poikkeaa erittäin paljon toisistaan. Silloin kävelin nuoralla koko ajan, ja jostain kumman syystä sain koottua itseni tärkeisiin kisoihin. Nyt olen vuoden verran ”tsempannut” itseni kanssa, ja voin rehellisesti sanoa, että voin hyvin. Pysyvästi. Koen myös, että ansaitsen olla onnellinen. Nautin juoksusta ja nautin elämästä.

Muistutuksia itselleni:

Huippu-urheilijan kuuluu myös elää, vaikka elämä on kontrolloitua.
Hoikka ihminen saa myös syödä herkkuja hyvällä omatunnolla. Etenkin, jos liikkuu. Urheilussa kuuluu laittaa kaiken likoon.  ”Kaikki estot pois. ”
Kuuntele kehoasi, se tietää mitä tarvitset.

Tänään keli on pilvinen ja se sopii minulle täydellisesti, koska huomenna juoksen 10 000m. Toivottavasti huomennakin olisi pilvistä ja hieman viileämpää. Tottakai toivoisin, että he jotka ovat tehneet koko viikon töitä saisi nauttia auringosta, mutta jos voisimme kaikki toivoa sellaista 35 minuutin taukoa helteestä  huomenna kl 14.00-14.55…?

Tämä kesä on jo nyt paljon parempi, kun viime  kesä. Ja  kesä on vasta alkanut! Jippii! Minulla on muuten viikko aikaa vielä Kiriringissä… Tarvitsen juuri sinun apauasi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar