Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 26 september 2012

Haluan juoksuelämäni takasin

Nyt on 2.5 viikkoa mennyt. Kaipaan juoksemista. Kaipaan aamulenkkejä, pitkiä lenkkejä, palauttavia lenkkejä, veto harjoituksia, VK-harjoituksia, intervalli harjoituksia, mäkijuokusa, maastojuoksua....
Haluan harjoittaa nopeutta ja kestävyyttä kaikissa muodoissa sekä vahvistaa lihaksiani. Halauan hajrjotella määrätietoisesti. Haluan taas elää juoksun ehdoilla. Haluan juosta.
Juoksu on minun terapiani. Se antaa minulle voimaa ja aikaa itselleni. Juoksu rauhoittaa ja antaa minulle hyvän olon tunteen. Eniten ehkä kaipaan kovia harjoituksia ja pitkiä lenkkejä yksin tai seurassa.
Mieli lepää juostessa. Ajatukset virtaavat ja mieli tyhjenee. Lopputuloksena on virkeä ja vahva olo.

Ylimenokauteni on mennyt kaikkinaan tähän asti hyvin. Ensimmäisen puolentoista viikon aikana en jaksanut edes kävellä. Minua huimasi joka kerta, kun nousin ylös ja silmissä sumeni. Vähän väliä piti pysähtyä tai ottaa jostain tukea. Minulla oli hyvin heikko olo. Välillä oksetti mutta usein vain väsytti.  Jaksoin juuri ja juuri kävellä koulussa. Aivot toimivat, mutta kaikki fyysinen tekeminen oli todella raskasta. 1.5 viikon jälkeen menin vesijuoksemaan. Siellä meni ihan hyvin. Seuraavaksi olin pyöräilemässä. Lihakset huusivat vaikka sykkeet eivät nousseet. 55minuuttia oli täyttä helvettiä. Päätin etten pyöräile ennen kuin on pakko. Syy tuohon "rankkaan" treenin oli varmasti pitkä päivä ja olin mitä luultavammin liian vähällä energialla liikkeellä.  Spinningin jälkeen oli taas vesijuoksua ja crossia ohjelmassa. Ne tuntuivat helpoilta. Eilen vedin todella energisen harjoituksen. 35min crossilla kevyesti ja sen päälle 30minuutin kovan keskivartalo jumpan, joka oli hyvin rankka. Se tuntui ihanalta!

Ensi kaudelle riittää haastetta. En tiedä mitä aion tehdä. Minulla ei tosiaan ole aavistustakaan. En ole stressanut tai miettinyt sen koommin mitä aion tehdä, kun aloitan juoksemisen, mutta kohta pitäisi pikku hiljaa alkaa tietämään.

Pahoittelen sekalaisen kirjoitukseni. En ihan jaksa keskittyä kielioppiin tai mihinkään muuhun.

Hyvää yötä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar