Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 8 januari 2013

Löpning+ Hanken


Morgonens 7km länk var rena mardrömmen. Jag var trött och stressad pga. ett skolprojekt och en kommande tent. Pricken på i:et var att foten var mycket sjuk av gårdagens korta drag. Jag har märkt att den blir sjuk, då jag springer korta och snabba drag. Tråkigt, men som tur går det om. 

Efter morgonlänken var jag så trött att jag inte fick gjort någon skola, men som tur hade jag bestämt träff med Antonia i skolan, så jag kunde inte ignorera skolan totalt. Bra så. Väl i skolan var vi mycket effektiva, även om mina tankar redan seglade iväg till kvällens tempo. Maten smakade inte på morgonen eller dagen, så det var inte heller bra. Skolan förlängdes, och därmed kunde jag inte mera äta någon mellis, så jag åkte iväg direkt till gymmet för att träna. 

Väl på löpbandet kändes kroppen bra igen. Hur f*n är det möjligt? Foten var sjuk, men annars var allting bra. Kände mig full av energi och motivationen var i topp. Jag sprang en kort 3km uppvärmning i ett stigande tempo och därefter sprang jag 10km raskt i en jämn fart. Det var som en lek! Benen rullade och det kändes inte alls tungt! Så skönt! Jag lyssnade på halvdålig musik medan jag sprang, så att jag inte skulle bli alltför taggad. Jag sprang helt enligt planen och avslutade träningen med 3km nerjogg + lite mag- och ryggmuskler, eftersom det kändes att min hållning inte riktigt höll då jag sprang. Träningen var på alla sätt bra. Olli råkade komma samtidigt på gymmet, så jag hade sällskap under nerjogget och den lilla ”jumppan” som jag körde efteråt. Huvudet tömdes och nu orkar jag plugga imorgon igen, om jag inte blir helt slut av morgondagens benpass på gymmet. Jag får lov att orka. Tenten är i över morgon. Great.

Jag älskar att träna. Motivationen är i topp, men dessutom var det faktist helt kul idag i skolan med Antonia. Hon kommer att rädda mig nästa vecka, då vi pluggar tillsammans till nästa tent. Jippii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar