Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 2 augusti 2011

Tack!

Morgonen var helt ok. Destu närmare den förberedande träningen kom destu nervösare blev jag. När Toni kom efter mig och vi åkte iväg för att träna var mitt humör så nere som det bara kan vara. Stackarns Toni!

Jag försökte först småprata och vara normal, men det blev för mycket. Under uppvärmningen kändes benen ändå underligt bra. Jag tänkte att det måste bara vara att jag springer så jäklans långsamt, men så var det inte. Jag fokuserade väldigt mycket på att lyckas med träningen. Denna träning visade min egentliga form.

Första draget gick för långsamt. Inte därför för att jag inte skulle ha orkat, utan jag var rädd för att löpa för fort och det skulle sedan orsaka dåliga fötter för de inkommande dagarna. Men efter det första draget, började det gå bättre. I början funderade jag för mycket på tiderna, men när jag bestämde mig att nu löper jag med känsla och inte funderar på någo tider, gick det perfekt. Jag kunde lätt ha löpt mycket mycket hårdare, men jag sprang i den fart som jag skulle, helt smärtfritt och med riktigt fresha fötter.

Ikväll har jag massage och de inkommande länkarna skall jag löpa långsamt långsamt, så att benen är extra fresha. Det här blir bra! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar