Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 9 juni 2011

9.6.2011

Jag vaknar upp. Det verkar i benen. Jäklar. Sprang väl för hårt gårdagens träning med tanke på lördagens tävling.

Jag var trött, bestämde mig för att löpa kortare. Jag löpte längre. Det börjar bli en vana det här. Då jag är som tröttast, och bestämmer mig verkligen att löpa kortare, blir det alltid längre. Löpningen kändes bra. Korta lätta steg. Tittade inte ens på farten. Saktade ner, då det for under 5min/km. Länken var alltså bra.

Jag tänker inte göra någon övrekroppsjumppa idag. Det gjorde jag igår, gör i morgon och på söndag. Det får duga som veckans saldo.

Jag älskar löpning. Det är verkligen den bästa sporten. Idag lyssnade jag enbart på lugna sånger för att hålla tempot i styr. Medeltempot var väl 5.15.

Efter Portugal har jag haft ljuvligt mycket löpning. Typ 120km i veckan. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar