Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 10 september 2012

Ylimenokausi

Ylimenokausi. Dvs. en viloperiod, en period som jag gör allt annat än springer.
Nu vilar jag ända tills jag kan röra på mig smärtfritt. Jag mår trots allt psykiskt mycket bra.
Jag är inte ens rädd att vila nu. Andra dagen på gång, så månne inte abstinensbesvären kommen snart. Hoppas inte riktigt ännu. Nog kan man väl använda det där ordet när man snackar om att vara beroende av träning...? Det var i varje fall det jag talar om.

Det är förresten mycket skönt att bo i stan. Allt är så jäkligt nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar